Ελεονώρα Ζουγανέλη η συνέντευξη

02-12-2009

Το ραντεβού μας ήταν για τις 19:45. Η Ελεονώρα ήταν στην ώρα της. Συνάντησα μία κοπέλα χωρίς ίχνος βεντετισμού πάνω της, ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις . Απλή, προσιτή, μ'ένα χαμόγελο συνεχώς στο πρόσωπο της μας δέχτηκε για την συνέντευξη που θα ακολουθήσει.
Λίγο νωρίτερα είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε την πρόβα generale πριν απο τη μία και μοναδική συναυλία της χθες στην Ξάνθη.
Φωνή αισθαντική, υπέροχο στυλ... κάνοντας αυτούς που ήρθαν δύο ώρες νωρίτερα στο αμφιθέατρο να θέλουν να μπουν στην αίθουσα για να την παρακολουθήσουν.
Η Ελεονώρα Ζουγανέλη είναι ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ και εχει όλα εκείνα τα στοιχεία που βλέποντάς την, ξέρεις, ότι θα έχει μέλλον. Μόνο "απλή σύμπτωση", όσον αφορα την καριέρα της, είναι η σχέση αίματος που έχει με τον Γιάννη Ζουγανελη και την Ισιδώρα Σιδέρη.
Η Ελεονώρα Ζουγανέλη στην Xanthi Reds.

κ.μ.: Μέσα σε λίγους μήνες σε βλέπουμε ξανά στην Ξάνθη, αυτή τη φορά σε ένα Φεστιβάλ που φέρει το όνομα του Μάνου Χατζιδάκι, ενός μεγάλου μουσικοσυνθέτη. Πώς νιώθεις για την συμμετοχή σου αυτή;

Ε.Ζ.: Καταρχήν, είναι μεγάλη μου τιμή που με καλέσαν οι άνθρωποι που το διοργανώνουν, εδώ. Δεν μιλάμε απλώς για έναν μεγάλο μουσικοσυνθέτη αλλά ίσως για τον μεγαλυτερο. Χαίρομαι πολύ που συμμετέχω, που μου δίνεται αυτη η δυνατότητα και να ξερετε πάντα επιλέγω τραγούδια του στα προγράμματά μου. Σήμερα, επί τη ευκαιρία, θα πω ίσως περισσότερα και είμαι πολύ χαρούμενη γι αυτό.

κ.μ.: Έχεις συνεργαστεί με σπουδαίους καλλιτέχνες από την αρχή της καριέρας σου αλλά οι περισσότεροι σε γνωρίσαμε από την επιτυχία σου "Έλα". Να περιμένουμε σύντομα κάτι καινούριο από σένα;

Ε.Ζ.: Όσον αφορά τη δισκογραφία, μόλις κυκλοφόρησε ένα νέο κομμάτι, το οποίο αυτή τη στιγμή μεταδίδεται αποκλειστικά από έναν ραδιοφωνικό σταθμό στην Αθήνα και από την επόμενη εβδομάδα θα κυκλοφορήσει κανονικά με τίτλο "Αν". Πρόκειται για διασκευή ενός γαλλικού τραγουδιου σε στοίχους Νίκου Μωραϊτη. Το έχω κάνει ήδη δικό μου και αισθάνομαι ότι ήταν γραμμένο για μένα. Ελπίζω να σας αρέσει. Όσο για ολοκληρωμένο δίσκο, είμαι στη διαδικασία που ακούω κομμάτια και νομίζω ότι δεν θα αργήσει ο καιρός που θα είναι έτοιμος.

κ.μ.: Φέτος σε συναντάμε στον "Σταυρό του Νότου" με τον Δήμο Αναστασιάδη. Είστε και οι δύο νέοι καλλιτέχνες. Πες μας δύο λόγια για τη συνεργασία αυτή.

Ε.Ζ.: Η συνεργασία μας είναι πάρα πολύ καλή και έχει για μένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον κάθε φορά που πηγαίνω στο μαγαζί. Με τον Δήμο έχουμε ταιριάξει πολύ σκηνικά, έχουμε βρει επαφή και επικοινωνία και ο κόσμος έχει δεχτεί με αγάπη το πρόγραμμα. Ευχαριστω βαθιά και εγώ και Δήμος φανταζομαι για την έντονη αποδοχή που έχουμε. Είναι ένα πρόγραμμα που το αγαπάμε πολύ. Είναι η δική μας φρεσκάδα που βοηθάει σε αυτό αλλά και η εμπειρία των άμεσων συνεργατών μας.

κ.μ.: Πολλά παιδιά σήμερα μπαίνουν στον χώρο από talent show. Υπάρχουν αξιόλογες φωνές, όπως ο Δήμος Αναστασιάδης. Θα περνούσες εσύ από αυτήν την διαδικασία;

Ε.Ζ.: Εγω προσωπικά δεν θα το διάλεγα, έχω πρόβλημα με την προσωπική μου έκθεση... είναι του χαρακτήρα μου δηλαδή. Δεν θα μπορούσα ποτέ να έχω μία κάμερα πάνω από το κεφάλι μου. Φυσικά δεν έχω πρόβλημα με αυτά τα παιδιά, είναι ένας δρόμος. Εμένα μου αρκεί να έρχονται καλές φωνές στα αφτιά μου. Δεν αρκεί όμως πάντα μια καλή φωνή. Χρειάζεται παιδεία, χρειάζεται κόπος και δουλειά και το ριάλιτι δεν σε βάζει στην λογική αυτή. Παρόλαυτα θεωρώ ότι ο Δήμος Αναστασιάδης δεν έγινε γνωστος από το ριάλιτι. Είχε την δικη του πορεία. Ήταν ίσως ένας τρόπος να γνωρίσει από κοντά το τραγούδι.

κ.μ.: Εκτός από το τραγούδι έχεις σπουδάσει και θέατρο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί κάποια στιγμή να σε δούμε και στο σανίδι; Εχεις τα γονίδια...

Ε.Ζ.: Κοίταξε, εγώ το θέατρο το έκανα πολυ συνειδητά για να ακολουθήσω το τραγούδι, θεώρησα ότι θα με βοηθήσει πάρα πολύ. Και με έχει βοηθήσει πάρα πολύ, όχι μόνο σαν τραγουδίστρια αλλα και σαν άνθρωπο. Μου άνοιξε μεγάλους δρόμους επαφής και μελέτης με καθηγητές και δάσκαλους, που ήταν πολύ σημαντικό για τη ζωή μου. Νομίζω ότι το χρησιμοποιώ το θέατρο στη δουλειά μου και ίσως κάποια στιγμη στο μέλλον, χωρίς να το έχω άγχος αλλα και χωρίς να το αποκλείω, να τύχει κάτι... ίσως μία μουσική ή καθαρά θεατρική παράσταση. Ακόμα όμως είναι πολύ θολό στο μυαλό μου. Προς το παρόν το μόνο που επιδιώκω είναι το τραγούδι και έχω πολύ δρόμο μπροστά μου. Εννοώ δρόμο δουλειάς. Από εκεί και πέρα αν προκύψει το θέατρο, πολύ ευχαρίστως να δουλέψω και να το κάνω.

κ.μ.: Πολλοί μπορούν να σκεφτούν ότι το όνομα του πατέρα σου είναι εισιτήριο για να ανοίγουν δρόμοι στην δουλειά σου. Το πιστεύεις αυτό;

Ε.Ζ.: Το όνομα δυστυχώς ή ευτυχώς, για μένα ευτυχώς, από μόνο του δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Δεν ανοίγει ούτε κλείνει πόρτες. Ίσως αυτό που μπορει να κάνει ένα όνομα είναι να σε κάνει να σε θυμούνται πιο εύκολα. Αν με δει ή με ακούσει κάποιος λεει "Α! Αυτή είναι η κόρη του Γιάννη του Ζουγανέλη", μπορεί να αποτυπωθεί πιο εύκολα. Η δουλειά μας είναι πάρα πολύ σκληρή, καλό είναι και ο κόσμος να το καταλάβει και να το πιστέψει γιατι η τηλεόραση και τα μέσα δείχνουν κάτι, με φοβερή αφέλεια και χαζομάρα θα έλεγα, το οποίο πολλές φορές δεν ισχύει. Και αν το όνομα σου ανοίξει πόρτα, το ίδιο εύκολο είναι να σου την ξανακλείσει. Δεν έχω πάρει το όνομά μου σαν τροχοπέδη και νομίζω ότι σαν οικογένεια συνολικά το έχουμε χειριστεί όπως του αξίζει. Δεν έχουμε δώσει περισσότερη έκταση σε αυτό. Είμαστε οικογένεια, χαιρόμαστε που είμαστε. Μέχρι εκεί.

Αφου την ευχαριστήσαμε για την συνέντευξη, την απολαύσαμε επάνω στην
σκηνή τόσο εμείς όσο και πολύς κόσμος που ήρθε για να την παρακολουθήσει.